« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
GLOBE – ovci posjetili STEM centar
Dana 14.3.2024. su GLOBE - ovke PŠ J.E. D. Cvetlin Nikolina Jakopiček Car i Helena Mihalina te GLOBE - ovci MŠ Izidora Poljaka Višnjica Matija Jagarinec i Slavko Križanec uz pratnju učiteljice Martine Simić Meznarić posjetili STEM centar na Geotehničkom fakultetu u Varaždinu.
U STEM centru nas je dočekala Jelena Loborac. Ona nas je upoznala s radionicama u kojima će sudjelovati učenici.
Učenici su najprije pod mentorstvom Saše Zavrtnika sudjelovali u radionici Kemijska analiza vode za piće. U ovoj radionici su učenici prema zadanim uputama određivali pH vrijednost vode, količinu nitrata, klorida i bakra. Detaljnom opisu radionice možete pristupiti putem priložene poveznice.
Nakon toga su učenici pod mentorstvom Benjamina Radetića sudjelovali u radionici Ispitivanje pH - vrijednosti različitih tekućina. U ovoj radionici su učenici koristeći Arduino set koji sadrži UNO Rev3 razvojnu ploču koja sadrži ATmega328P mikrokontroler (MCU) koji obrađuje podatke na Arduino ploči, spojne žice, zaslon i senzor određivali pH - vrijednost tvari i ukupnu količinu otopljenih tvari u vodi. Detaljnom opisu radionice možete pristupiti putem priložene poveznice.
Zatim su učenici pod mentorstvom Jelene Loborac i Lucije Plantak sudjelovali u radionici Efekt staklenika i globalno zatopljenje. U ovoj radionici učenici su označili staklenke rednim brojevima od 1 do 5: 1. ZRAK, 2. SODA, 3. OCAT, 4. MJEŠAVINA i 5. MJEŠAVINA - otvoreno. Učenici su prvu staklenku zatvorili prozirnom folijom i gumicom, u drugu su stavili dvije žlice sode bikarbone i nakon toga ju zatvorili na isti način. U treću su ulili 1 dcL octa. U četvrtu i petu su stavili žlicu sode bikarbone i po 1 dcL octa pri čemu su četvrtu brzo zatvorili prozirnom folijom i gumicom. Nakon toga su učenici uključili izvor topline i pričekali 5 minuta. Nakon pet minuta su izmjerili temperature u bocama i popunili radni listić. Detaljnom opisu radionice možete pristupiti putem priložene poveznice.
Za kraj su učenici pod mentorstvom Benjamina Radetića sudjelovali u radionici Izrada modela vjetroelektrane koji su nakon radionice ponijeli sa sobom u školu. Na priloženoj poveznici možete pogledati rad izrađene vjetroelektrane. Detaljnom opisu radionice možete pristupiti putem priložene poveznice.
Osvrt učenika na radionice
Na radionicama je bilo jako zanimljivo. Naučili smo kako se mjeri pH vode sa drugačijim alatima, te smo vidjeli kako rade staklenički plinovi, što se događa u atmosferi te zašto se zagrijava. Najdraža radionica ko je bila ona u kojoj smo radili vjetrenjače kako bi proizveli električnu energiju. Željela bi ići na više ovakvih radionica i naučiti što više.
Nikolina Jakopiček Car
Na radionicama mi je bilo lijepo, naučio sam neke nove stvari, htio bi češće ići na ovakve radionice.
Slavko Križanec
Meni je bilo zabavno htio bih sudjelovati u više takvih radionica. Naučio sam kako se mjeri ph vrijednosti vode pomoću arduina. Najviše mi se svidjela radionica gdje smo izrađivali vlastitu vjetroelektranu.
Matija Jagarinec
Na radionici na geotehničkom fakultetu bilo mi je super. Naučila sam kako možemo izraditi vjetrenjaču, kako mjeriti bakar u vodi itd. Najviše mi se svidjela izrada vjetrenjače. Htjela bih i češće sudjelovati u ovakvim radionicama.
Helena Mihalina
Zahvaljujemo voditeljima radionica na danoj prilici sudjelovanja u ovim radionicama i na pozitivnom profesionalnom pristupu prema učenicima. Bilo nam je zadovoljstvo surađivati s vama i veselimo se i budućoj suradnji!
Martina Simić Meznarić, učiteljica biologije, kemije i prirode
Časopisi |
• Enter |
• Bug |
• Drvo znanja |
• PC chip |
• Meridijani |
Dnevni tisak |
Korisni linkovi |
• eLektira |
• e-Knjižnica |
• Portal za škole |
• Zanimljivi linkovi |
• Učilica |
• Prometna učilica |
• Nacionalni portal za... |
• MVPEI |
• Varaždinska županija... |