« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Druga mobilnost: „Učenje u prirodi za bolje sutra“
U okviru Erasmus+ KA1 projekta kojeg naša škola provodi tijekom ove i iduće školske godine provedena je druga po redu Mobilnost u svrhu učenja za pojedince.
Učiteljica geografije, Silvija Hiržin i učiteljica engleskog jezika, Ivana Karpov sudjelovale su od 9. do 13. svibnja na tečaju pod nazivom „Teaching for the nature, Teaching for the Future“ kojeg organizira L.E.A.R.N. Institute. U francuski gradić Chantilly otputovale su 7. svibnja, a vratile su se 15. svibnja pa je tako njihova mobilnost trajala sveukupno 9 dana jer su koristile opciju „Green travel“, odnosno putovale su vlakovima. Naime, u novoj generaciji Erasmus+ programa promoviraju se takozvana Zelena putovanja čime se želi potaknuti odabir održivih prijevoznih sredstava.
Prvog dana tečaja rad je započeo upoznavanjem s ostalim sudionicama iz Rumunjske i Portugala te predstavljanjem pojedinačnih škola i razvojnih ciljeva. U nastavku, voditelj David Lebourg objašnjava pojmove i kronologiju održivog obrazovanja, što je glavna tema ovog tečaja. Osvrnuo se na Program globalnog razvoja do 2030. godine (Agenda 2030.) Program ima 4 ključna područja: ekološko, ekonomsko, društveno i političko, a međusobno su usko povezana te promjene u jednom neizbježno izazivaju promjene u ostalim područjima. Na taj način razbijena je vrlo česta kriva pretpostavka da se održivi razvoj svodi uglavnom na ekologiju. Dubljom analizom Agende 2030. upoznaje se 17 ključnih ciljeva održivog razvoja. U zaključnom dijelu istaknuti su izazovi i prednosti održivih projekata.
Drugog dana tečaja uslijedilo je razgledavanje Pariza i upoznavanje s nekima od najznačajnijih kulturnih znamenitosti. Osim kulturne komponente, posjet glavnom gradu imao je svrhu ostvarivanja eko ciljeva i proučavanja nekih dijelova Malog pojasa, nekadašnje željezničke pruge, a danas nekoliko kilometara duge zelene staze u kojoj od 1934. godine buja divlji život. Od 2007. staze su otvorene za javnost. Iako stanovnicima predstavlja pravu zelenu oazu u urbanom središtu, glavna namjena Malog pojasa je očuvanje bogate flore i faune. Osim šetnje stazom, u programu je bio i posjet edukacijskom eko centru Cafe La REcyclerie koji je uređen recikliranjem napuštene željezničke stanice, a u sklopu koje volonteri vode jednu od najvećih urbanih farmi u Parizu. Na gredicama uz željezničku prugu uzgaja se više od 150 različitih vrsta biljaka, povrća, voća i začina koji se koriste za pripremu jela u restoranu u sklopu eko centra. Osim toga, farma je poznata i po svojim košnicama s pčelama i medu visoke kvalitete te na najbolji način pokazuje kako je ekološki uzgoj hrane moguć i u urbanom okruženju.
Trećeg dana tečaja sudionice su u timovima osmislile primjenjive projektne ideje koristeći teorijska znanja održivog odgoja i obrazovanja te iskustva stečena na urbanoj farmi u Parizu. Detaljno su razrađeni društveni, okolišni, pedagoški i tehnički aspekti osmišljenih održivih projekata te je procijenjena njihova ostvarivost predviđanjem realnih rizika i prednosti koji bi se mogli javiti tijekom provođenja. Također su predloženi načini integriranja održivog obrazovanja u svakodnevne nastavne planove te je istaknuta nužnost provođenja održivog obrazovanja kroz sva područja i predmete, a ne kao zasebna izvannastavna aktivnost.
Četvrtog dana tečaja dodatno su naglašeni pedagoški aspekti održivih projekata. Analiziran je GreenComp - Europski okvir održivih kompetencija u kojem su kroz svako pojedino područje kompetencija detaljno razrađene četiri ključne kompetencije - znanje, vještine, stavovi i vrijednosti. U praktičnom dijelu, koristeći navedeni Okvir, istražene su i istaknute ključne kompetencije održivih projekata osmišljenih na prethodnoj radionici. Na kraju dana slijedio je posjet obližnjem srednjovjekovnom gradiću Senlise, upoznavanje s tradicionalnom francuskom kulturnom baštinom i razgledavanje trgovine koja primjenjuje „zero waste“ koncept poslovanja.
Zadnjeg dana tečaja istaknuta je važnost motivacije učenika za uspjeh projekta. Zaključeno je da najbolju motivaciju potiče davanje određene razine autonomije, kontrole i svrhovitosti kako bi učenik dobio osjećaj da je ravnopravni partner u projektu. Osim motiviranosti, za kvalitetnu provedbu projekta nužno je prikupljanje povratnih informacija u svrhu procjene i vrednovanja projektnih rezultata. Predstavljene su neke od najboljih metoda evaluacije, a jedna od njih je praktično primijenjena kod vrednovanja tečaja. Edukacija je zaokružena podjelom Europass potvrda i Certifikata L.E.A.R.N. Instituta.
Tijekom 30 sati teorijskih i praktičnih predavanja sudionice su stekle znanja i vještine kao što su prepoznavanje problematike održivog razvoja u različitim aspektima života i razumijevanje njezine relevantnosti; povezivanje koncepta održivog obrazovanja i kompetentnog pristupa sa vlastitim metodama u školi; određivanje prikladnih sadržaja i odgovarajućih metoda za razvoj učeničkih kompetencija; razvijanje strategija učenja koje učenicima omogućuju povezivanje znanja i metoda održivog obrazovanja unutar različitih predmeta; pregled relevantnih alata i strategija za stvaranje okvira za planiranje i osmišljavanje projekata, lekcija i aktivnosti; razmatranje korištenja povratnih informacija i vrednovanja kao instrumenta za donošenje odluka o održivom razvoju škole.
Ivana Karpov
Časopisi |
• Enter |
• Bug |
• Drvo znanja |
• PC chip |
• Meridijani |
Dnevni tisak |
Korisni linkovi |
• eLektira |
• e-Knjižnica |
• Portal za škole |
• Zanimljivi linkovi |
• Učilica |
• Prometna učilica |
• Nacionalni portal za... |
• MVPEI |
• Varaždinska županija... |