U organizaciji Varaždinske županije i u suradnji s Uredom UNICEF-a za Hrvatsku, tijekom listopada su u Osnovnoj školi Maruševec održane UPSHIFT radionice – inovativni edukacijski program koji mladima pruža priliku da razvijaju rješenja za društvene izazove u svojim lokalnim zajednicama. Program je dio UNICEF-ove globalne inicijative „Generation Unlimited“ i usmjeren je na razvoj poduzetničkih, inovacijskih i životnih vještina kod mladih, potičući ih da prepoznaju probleme u svojoj okolini i osmisle konkretne projekte kojima mogu doprinijeti pozitivnim promjenama.
UPSHIFT radionice kombiniraju dizajnersko razmišljanje (design thinking), timsku suradnju, projektno planiranje i razvoj socijalnih inovacija. Učenici tijekom tri dana prolaze kroz proces od prepoznavanja problema do oblikovanja održivog rješenja, uz podršku mentora i stručnjaka.
Na radionicama koje su se pod vodstvom članica Udruge Iks održale od 13. do 15. listopada u OŠ Maruševec, sudjelovala je učiteljica Ivana Karpov s učenicima 8. b razreda – Ninom Hojsak, Mikeom Maltarićem, Alenom Pavlinićem i Petrom Kišičekom. Tim je osmislio projekt „Ne trebe mi mob, nisam tehno rob“, koji će se provoditi tijekom školske godine u Područnoj školi.
Cilj projekta je podizanje svijesti o važnosti kvalitetnog provođenja slobodnog vremena bez mobitela te poticanje učenika da razvijaju socijalne vještine, kreativnost i međusobnu suradnju kroz aktivnosti u stvarnom svijetu.
Tijekom prvog dana radionica, učenici su se upoznali s alatima za analizu problema, izradili problemsko stablo i mapu dionika, definirali persone i ključna pitanja, te proveli proces ideacije – osmišljavanja mogućih rješenja.
Drugog dana su oblikovali projektni koncept, izradili prototip, provjerili smislenost ideje kroz priče korisnika, sastavili proračun i plan održivosti, te slušali predavanje o vještinama prezentiranja.
Trećeg dana učenici su dovršili plakate, uvježbali svoje prezentacije i na kraju predstavili projekt pred žirijem i ostalim sudionicima radionice, nakon čega je provedena završna evaluacija.
Projekt „Ne trebe mi mob, nisam tehno rob“ primjer je kako mladi mogu prepoznati izazove suvremenog života – poput pretjerane ovisnosti o digitalnim uređajima – te ponuditi kreativna, zdrava i održiva rješenja koja potiču ravnotežu između digitalnog i stvarnog svijeta.












