Datum objave: 14. ožujka 2025.
Kategorija: NOVOSTI

Sigurnost djece i učenika u prometu

Ove školske godine održano je 16. Državno natjecanje u poznavanju prometnih propisa u koje se uključila  naša škola, OŠ Izidora Poljaka Višnjica i PO Julijane E. Drašković Cvetlin, u vremenu od 01.10.2024. u 10:00 sati do 22.12.2024. u 24:00 sati. Na Državnom natjecanju mogli su se natjecati svi učenici osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Natjecanje se provodilo u tri kategorije: najbolji učenik/ica, najbolji razred i najbolja škola. Za natjecanje je bilo potrebno prijaviti se na web stranicama Prometne Učilice (https://ucilica.skole.hr) putem svojih AAI@EduHR korisničkih podatka.

Natjecanje je organiziralo Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske u suradnji s Ministarstvom znanosti, obrazovanja i mladih te tvrtkom Moj telekom d.o.o. uz podršku CARNET-a i financijsku potporu Nacionalnog plana i sigurnosti cestovnog prometa 2021-2030. Natjecanje se provodilo putem eLearning platforme Prometna Učilica i dio je nacionalnih preventivno-edukativnih programa usmjerenih na poboljšanje sigurnosti cestovnog prometa.

Cilj je smanjiti broj stradale djece i mladih u prometu te kod učenika razvijati znanje o pravilima i poželjnom ponašanju u prometu.

Tijekom natjecanja vrednovali su  se rezultati ispita koje je zadavalo Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske te sveukupna aktivnost u Prometnoj Učilici, pregledavanje poučnih sadržaja i rezultati zadataka za vježbanje. Učenici su vlastitim tempom pregledavali poučne sadržaje, a na satovima informatike nastojalo ih se potaknuti da pregledani sadržaji i vježbe budu dostatni za pristup određenom ispitu.

Učenici od 1. do 4. razreda trebali su pregledati i riješiti 37 poučnih sadržaja i vježbi iz tema Kretanje pješaka u prometu; Opasnosti od kretanja i igranja uz željezničku prugu i Djeca u javnom prijevozu i školskim autobusima.

Učenici od 5. do 8. razreda trebali su pregledati i riješiti 68 poučnih sadržaja i vježbi iz tema Kretanje pješaka u prometu; Opasnosti od kretanja i igranja uz željezničku prugu; Djeca u javnom prijevozu i školskim autobusima; Vožnja biciklom u prometu i Školske prometne jedinice.

Ministarstvo unutarnjih poslova u natjecanju je zadavalo ukupno 9 ispita, od kojih su se vrednovala samo 4 prolazna ispita s najviše osvojenih bodova. Bodovi učenika iz ispita predstavljaju prosjek bodova iz 4 najbolja prolazna ispita.

Ispitu se moglo  pristupiti bilo kada unutar termina održavanja pojedinog ispita. Termin pojedinog ispita je vrijedio za sve učenike. Kada je učenik rješavao svoja prva četiri ispita (neovisno o rednom broju ispita u natjecanju) ispitu je mogao pristupiti ukoliko je prethodno zadovoljio uvjete za pristup ispitu. Za rješavanje ispita učenici su na raspolaganju imali  ukupno 15 minuta (900 sekundi), a vrijeme se mjeri od pokretanja prvog pitanja. Ako se ispit nije završio unutar dozvoljenog trajanja ispita od 15 minuta (900 sekundi) ispit se evidentirao s rezultatom od nula (0) bodova.

Ispit se sastojao od 15 pitanja, od čega je trinaest pitanja formom i sadržajem isto kao i pitanja na vježbama, četrnaesto je pitanje s videom, a petnaesto pitanje u formi memory igre. Pitanja s videom rješavala su se na način da se nakon pregleda videa (npr. neke prometne situacije) odabere točan odgovor (video je bilo moguće pregledati više puta). U pitanju forme memory igre  otvaranjem po dva polja potrebno je bilo upariti prometne znakove s njihovim značenjem ili s istovjetnim znakom.

Tijekom natjecanja bili su zakazani i tzv. “probni ispiti”. Rezultati ostvareni rješavanjem probnih ispita se se brisali i nisu ulazili u konačan izračun bodova.

Ispit se smatrao prolaznim (položenim) ako je učenik osvojio 700 bodova. U izračun svih boodva (bodova učenika, razreda ili škole) ulazili su samo prolazni ispiti.

Preporuka za kurikulum

Prometna Učilica preporučena je od strane Ministarstva unutarnjih poslova i Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih te nudi sadržaje prilagođene različitim uzrastima učenika. Platforma je dostupna tijekom cijele godine i može se jednostavno integrirati u nastavni proces s obzirom na njen edukativni potencijal  i doprinos sigurnosti u prometu. Postoji preporuka za uključivanjem Prometne Učilice u školski kurikulom za slijedeću školsku godinu, a također biti će dostupni nadopunjeni sadržaji Prometne Učilice za sudjelovanje u 17. Državnom natjecanju u poznavanju prometnih propisa.

izvješće pripremila, Ana Dukarić

Pročitajte još

Izrada matematičke gusjenice

Izrada matematičke gusjenice

Za izradu matematičke gusjenice 1. b razred pripremio je žicu te perlice, a zadatak je bio pomoći si u zbrajanju. Svaki učenik dobio je  jednu žicu  i odabrao dvije različite boje perlica – od svake po 10 komada. Perlice smo nanizali na žicu  – prvo...

Natjecanje iz njemačkog jezika

Natjecanje iz njemačkog jezika

U utorak, 21. siječnja se u našoj školi održalo školsko natjecanje iz njemačkog jezika. Natjecanju su pristupile učenice iz 8.a razreda, Ema Hrženjak i Nika Gotić. Prethodna školska godina je protekla u intenzivnim aktivnostima koje su provodile Ema i Nika....

Čitanjem do zvijezda

Čitanjem do zvijezda

Na Županijskom natjecanju u znanju i kreativnosti “Čitanjem do zvijezda”, koje se održalo 6. ožujka u Trnovcu, našu školu su predstavljale dvije ekipe. U pratnji mentorice Petre Špac, sudjelovali su učenici Matične škole: Marko Vorih, Lana Hrženjak i Viktoria Glavica....

Skip to content