Prevencija
Prevencija neprimjerenog ponašanja učenika
Ciljevi: Upoznati djelatnike škole i širu javnost s problemom neprimjerenog ponašanja i nasilja među učenicima.
Poučavati učenike socijalno-emocionalnim vještinama.
Poticati učenike, djelatnika škole i roditelje na primjereno ponašanje.
Smanjiti rizične i jačati zaštitne čimbenike u ekološkom prostoru učenika (škola).
Poticati učenike na kritičko promišljanje i razvijanje vlastite svijesti o posljedicama neprimjerenog ponašanja prema drugim učenicima i djelatnicima škole.
Poticati učenike na kritičko razmišljanje i razvijanje vlastite svijesti o posljedicama vršnjačkog nasilja.
Razvijati socijalno-emocionalne životne vještine.
Osigurati svim učenicima usvajanje osnovnih znanja i vještina potrebnih za uspješno svakodnevno funkcioniranje i razvoj pozitivnog mentalnog zdravlja.
Razvoj samopoštovanja i pozitivne slike o sebi.
Razvoj suradničkih socijalnih vještina.
Razvoj vještina nenasilnog rješavanja sukoba.
Metode i aktivnosti: Redoviti sastanci Tima za kvalitetu koji će predlagati, analizirati i dogovarati o svim relevantnim pitanjima.
Obilježavanje Dječjeg tjedna 7. 10. – 13. 10. 2024. (obilježavanje tijekom listopada)
Prevencija neprimjerenog ponašanja (provođenje radionica na satu razrednika, na nastavi prirode, biologije, kemije i drugim predmetima koje poučavaju članovi Tima za kvalitetu, te na roditeljskim sastancima).
Mentalno zdravlje (provođenje radionica na satu razrednika i roditeljskim sastancima).
Mjesec kibernetičke sigurnosti i Dan sigurnijeg interneta (vršnjačko nasilje na društvenim mrežama).
Razvoj socijalnih vještina (provođenje radionica na satu razrednika, na nastavi prirode, biologije, kemije i drugim predmetima koje poučavaju članovi Tima za kvalitetu, te na roditeljskim sastancima).
Uključivanje MUP Varaždinske županije i doktora školske medicine (predavanje/radionica).
Integriranje novih znanja i vještina u cjelokupan rad škole.
Mjerljivi pokazatelji ostvarivanja ciljeva: Provesti obrazovno istraživanje učenika (prvo obrazovno istraživanje bi se provelo u prvom polugodištu, a drugo na kraju nastavne godine).
Rezultate obrazovnog istraživanja će analizirati članovi Tima za kvalitetu te će se napraviti završni izvještaj kojim će članovi Tima za kvalitetu predstaviti rezultate obrazovnog istraživanja na sjednicama Aktiva, sjednicama Učiteljskog Vijeću te na vijeću roditelja.
Osobe odgovorne za provedbu aktivnosti :
Tim za kvalitetu, tijekom školske godine.
Abeceda prevencije
ABECEDA PREVENCIJE razvoja i implementacija školskih preventivnih strategija koje povezuju međupredmetne teme i školske preventivne programe
Cilj: Osigurati svim učenicima usvajanje osnovnih znanja i vještina potrebnih za uspješno svakodnevno funkcioniranje i razvoj pozitivnog mentalnog zdravlja. Osiguravanje minimalnih standarda kvalitete školskih preventivnih strategija. Razvoj održivog sustava podrške učiteljima i nastavnicima u planiranju i realizaciji školskih preventivnih strategija.
Namjena: Projekt je namijenjen svim učenicima od 1. – 8. razreda i njihovim roditeljima/skrbnicima.
Nositelji aktivnosti: MZOM, AZOO, Škola
Program i sadržaj aktivnosti: Edukacija i senzibilizacija svih dionika, aktivnosti s učenicima i roditeljima, evaluacija.
Materijale potrebne za provedbu (Vodič za razrednu i Vodič za predmetnu nastavu + PPT) osigurava MZOM.
Vremenik aktivnosti: Školska godina 2024./20225.
Način vrednovanja: Digitalni upitnik za izvještavanje od strane razrednika, kratka procesna evaluacija na kraju svakog dvomjesečnog ciklusa, kraj školske godine 2024./25. izvještavanje na razini Škole (UV/NV, VR, ŠO). Evaluacija provedbe. Izrada potrebnih prilagodbi sukladno rezultatima evaluacije.