Održiva učionica bioSTEM_a
Ove školske godine uključili smo se u eTwinning projekt Održiva učionica bioSTEM-a. Nositeljica projekta je Martina Čiček iz OŠ Augusta Šenoe, Zagreb. U projekt su uključene škole iz Hrvatske, Turske, Makedonije, Bosne i Hercegovine i drugih država.
Veselimo se suradnji!
Ciljevi rada:
Potaknuti učenike na istraživanje i rješavanje ekoloških izazova, koristeći interdisciplinarni pristup koji uključuje predmete iz STEM područja ali i drugih.
OŠ PRI B.6.1. Učenik objašnjava međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište.
OŠ PRI B.6.2.Učenik raspravlja o važnosti održavanja uravnoteženog
stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja.
OŠ PRI D.6.1. Učenik tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja.
BIO OŠ B.7.3.Stavlja u odnos prilagodbe živih bića i životne uvjete
BIO OŠ C.7.1.Uspoređuje načine prehrane te procese vezanja i oslobađanja energije u različitih organizama
BIO OŠ D.7.1.Primjenjuje osnovna načela znanstvene metodologije i objašnjava dobivene rezultate
BIO OŠ B.8.1.Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje
BIO OŠ D.8.1.Primjenjuje osnovna načela znanstvene metodologije i objašnjava dobivene rezultate.
Namjena aktivnosti:
Ovaj projekt razvija vještine kritičkog razmišljanja i suradnje među učenicima te doprinosi osvještavanju o važnosti očuvanja okoliša i održivog razvoja.
– motivirati učenike za sudjelovanje u projektima
– poticati učenike na vizualnom prikazu različitih organskih sustava i modela kroz praktični rad
– korištenje 3D printera ukoliko postoji mogućnost
– sudjelovati u organizaciji izložbe učeničkih radova, uređenje školskog prostora s radovima učenika
– provesti ekološku akciju na razlini razreda ili škole odnosno pratiti neku u bilžem ili daljnjem okolišu i o tome izvijestiti ostale učenike
– osmisliti i provesti neki istraživački rad
– analizirati, obrađivati i prikupljati podatke iz različitih izvora te proširiti znanja
– razvijati prirodoslovnu pismenost, osjećaj odgovornosti
Nositelji aktivnosti:
Martina Čiček iz OŠ Augusta Šenoe Zagreb
Provoditelji aktivnosti:
Učiteljica kemije, biologije i prirode Martina Meznarić, učenici 6.a, 7.a, 8.a, 7.b i 8.b razreda
Program i sadržaj aktivnosti:
Učenici će sudjelovati u praktičnim aktivnostima koje uključuju projektne zadatke, istraživanje i kreativno izražavanje, poput izrade video prezentacija, modela i slično.
- Upoznajmo se (padlet)
- Sigurnost na internetu
- Autorska prava
- Održiva učionica bioSTEAM-a
- Istraživački rad
- Pokusi u nastavi
- Izrada modela
- Uređenje panoa
- Posjet nekom ekosustavu, muzeju, instituciji
- Nastavni listići i igre za nastavu
- Susret članova
- Diseminacija
- Evaluacija
Vremenik aktivnosti:
Tijekom školske godine 2024./2025.
Predviđeni troškovnik:
– troškovi kopiranja radnog materijala
– troškovi materijala i pribora potrebnih za izvođenje praktičnih radova
Način vrednovanja i način korištenja rezultata vrednovanja:
- opisno praćenje rada učenika
- vrednovanje kao učenje, vrednovanje za učenje
- pohvale, priznanja i poticajne ocjene
- vrednovanje učeničkih radova
- objava projektnih aktivnosti na mrežnim stranicama
- korištenje rezultata vrednovanja projekta u svrhu prilagodbe i osmišljavanja budućih aktivnosti
Učenje kroz izradu modela
Kako bismo učenike potaknuli na kreativnost, razvijanje motoričkih vještina i timski rad učenici su u sklopu nastave prirode i biologije izrađivali modele. Učenici 6.a razreda su izrađivali model hidrološkog ciklusa i model ustroja živoga svijeta (organizacijske...