U okviru programa Građanski odgoj i obrazovanje u praksi koristeći UPSHIFT metodologiju koja se provodi u školama Varaždinske županije te u suradnji sa Udrugom IKS, HUKI (Hrvatski ured za kreativnost i edukacije) i Uredom UNICEF-a Hrvatska, održana je trodnevna radionica u Srednjoj školi Ivanec. Program UPSHIFT potiče razvijanje životnih vještina i osnažuje djecu i mlade kao nositelje društvenih promjena u kreiranju rješenja za izazove u svojoj okolini.
U periodu od 25. do 27. 11. 2024. godine, pet učenika 7. i 8. razreda Matične i Područne škole sudjelovalo je u razrađivanju teme „Otuđenje od tradicijskih vrijednosti“ odabrane na prethodno održanom Vijeću učenika naše škole. Radionici je prethodila stručna dvodnevna edukacija mentora, koji će voditi projekte u školama. Tako su Nina, Petar, Lana, Ana i Vanessa, uz pomoć mentorice Silvije Hiržin, primjenjujući UPSHIFT metodologiju razradili dizajn usmjeren na čovjeka, tzv. human-centered design s ciljem rješavanja vidljivog problema u lokalnoj zajednici. Naime, sve više njihovih vršnjaka sve manje promišlja o očuvanju lokalnih tradicijskih vrijednosti poput narječja, gastronomije, običaja i vrijednosti. S time ide i problem slabijeg uključivanja starije populacije u društveni život zajednice. Učenici su razvili cijeli koncept, popis dionika, identificirali uzroke i posljedice te ponudili konkretne aktivnosti s ciljem rješavanja problema, a zaključili sloganom „Od sva čuda TikToka, najbolja mi bakina prežgonjka!“. Za brojne aktivnosti bit će nam potrebna pomoć mještana i udruga pa vas molimo za suradnju, pomoć i savjete. Aktivnosti će se provoditi do kraja tekuće školske godine sa željom da se inicijativa nastavi i u budućnosti.
učiteljica geografije, Silvija Hiržin
Predstavljanje projektne ideje ispred stručnog žirija
Tim: Vanessa Đura, 8. a; Ana Milešić, 8. a; Lana Hrženjak 7.a; Nina Hojsak 7.b i Petar Kišiček 7.b s mentoricom Silvijom Hiržin