U sklopu školskog projekta građanskog odgoja “Ne treba mi mob, nisam tehno rob”, tijekom 25. i 26. studenoga, pedagog Ivan Konjić je održao radionice u 5., 6., 7. i 8. razredu Područne škole. Tema radionica je bila posvećena odgovornom i sigurnom korištenju mobitela.
Radionice su započele razgovorom o tome koliko vremena učenici provode na mobitelu. Izračunali su koliko se to ukupno nakupi na tjednoj, mjesečnoj i godišnjoj razini. Brojke su ih iznenadile i potaknule na razmišljanje.
Nakon toga su učenici u skupinama izrađivali popise pozitivnih i negativnih strana korištenja mobitela. Pedagog je njihove odgovore analizirao i prikazao kroz prezentaciju, gdje su učenici uvidjeli da već mnogo toga znaju, ali i da ima prostora za naučiti ponešto novo.
Kroz prezentaciju su pojašnjeni i neki važni pojmovi. Cyberbullying je izraz koji učenici već dobro poznaju, dok je pojam FOMO (fear of missing out) – strah od propuštanja – mnogima bio nov.
Učenici su upoznati i s nekoliko znanstvenih činjenica o utjecaju mobitela na zdravlje i ponašanje, poput: djelovanja plavog svjetla na kvalitetu sna, utjecaj dopamina i čestih obavijesti na mozak, povećanja anksioznosti i pritiska uspoređivanja s drugima, te problema s dekoncentracijom tijekom učenja.
Jedna od ključnih aktivnosti bila je i zadatak da svatko napiše pet aktivnosti koje mogu zamijeniti vrijeme provedeno na mobitelu. Ideje su bile raznolike – od sporta i čitanja do druženja, kreativnih hobija i boravka u prirodi.
Na kraju su došli do zaključka da je mobitel koristan alat, ali samo ako ga koristimo pametno, umjereno i s razumijevanjem. Smanjivanjem vremena provedenog na mobitelu otvaramo prostor za više stvarnih iskustava, razgovora, druženja i trenutaka koji obogaćuju svakodnevni život.
Fotografije s radionica pogledajte na poveznici:



