Održiva učionica bioSTEM_a

Ove školske godine uključili smo se u eTwinning projekt Održiva učionica bioSTEM-a. Nositeljica projekta je Martina Čiček iz OŠ Augusta Šenoe, Zagreb. U projekt su uključene škole iz Hrvatske, Turske, Makedonije, Bosne i Hercegovine i drugih država.

Veselimo se suradnji!

 

Ciljevi rada:

Potaknuti učenike na istraživanje i rješavanje ekoloških izazova, koristeći interdisciplinarni pristup koji uključuje predmete iz STEM područja ali i drugih.

OŠ PRI B.6.1. Učenik objašnjava međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište.

OŠ PRI B.6.2.Učenik raspravlja o važnosti održavanja uravnoteženog

stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja.

OŠ PRI D.6.1. Učenik tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja.

BIO OŠ B.7.3.Stavlja u odnos prilagodbe živih bića i životne uvjete

BIO OŠ C.7.1.Uspoređuje načine prehrane te procese vezanja i oslobađanja energije u različitih organizama

BIO OŠ D.7.1.Primjenjuje osnovna načela znanstvene metodologije i objašnjava dobivene rezultate

BIO OŠ B.8.1.Analizira principe regulacije, primanja i prijenosa informacija te reagiranja na podražaje

BIO OŠ D.8.1.Primjenjuje osnovna načela znanstvene metodologije i objašnjava dobivene rezultate.

Namjena aktivnosti:

Ovaj projekt razvija vještine kritičkog razmišljanja i suradnje među učenicima te doprinosi osvještavanju o važnosti očuvanja okoliša i održivog razvoja.

– motivirati učenike za sudjelovanje u projektima

– poticati učenike na vizualnom prikazu različitih organskih sustava i modela kroz praktični rad

– korištenje 3D printera ukoliko postoji mogućnost

– sudjelovati u organizaciji izložbe učeničkih radova, uređenje školskog prostora s radovima učenika

– provesti ekološku akciju na razlini razreda ili škole odnosno pratiti neku u bilžem ili daljnjem okolišu i o tome izvijestiti ostale učenike

– osmisliti i provesti neki istraživački rad

– analizirati, obrađivati i prikupljati podatke iz različitih izvora te proširiti znanja

– razvijati prirodoslovnu pismenost, osjećaj odgovornosti

Nositelji aktivnosti:

Martina Čiček iz OŠ Augusta Šenoe Zagreb

Provoditelji aktivnosti:

Učiteljica kemije, biologije i prirode Martina Meznarić, učenici 6.a, 7.a, 8.a, 7.b  i 8.b razreda

Program i sadržaj aktivnosti:

Učenici će sudjelovati u praktičnim aktivnostima koje uključuju projektne zadatke, istraživanje i kreativno izražavanje, poput izrade video prezentacija, modela i slično.

  1. Upoznajmo se (padlet)
  2. Sigurnost na internetu
  3. Autorska prava
  4. Održiva učionica bioSTEAM-a
  • Istraživački rad
  • Pokusi u nastavi
  • Izrada modela
  • Uređenje panoa
  • Posjet nekom ekosustavu, muzeju, instituciji
  • Nastavni listići i igre za nastavu
  • Susret članova
  • Diseminacija
  • Evaluacija

Vremenik aktivnosti: 

Tijekom školske godine 2024./2025.

Predviđeni troškovnik:

– troškovi kopiranja radnog materijala

– troškovi materijala i pribora potrebnih za izvođenje praktičnih radova

Način vrednovanja i način korištenja rezultata vrednovanja:

  • opisno praćenje rada učenika
  • vrednovanje kao učenje, vrednovanje za učenje
  • pohvale, priznanja i poticajne ocjene
  • vrednovanje učeničkih radova
  • objava projektnih aktivnosti na mrežnim stranicama
  • korištenje rezultata vrednovanja projekta u svrhu prilagodbe i osmišljavanja budućih aktivnosti
Učenje kroz izradu modela

Učenje kroz izradu modela

Kako bismo učenike potaknuli na kreativnost, razvijanje motoričkih vještina i timski rad učenici su u sklopu nastave prirode i biologije izrađivali modele. Učenici 6.a razreda su izrađivali model hidrološkog ciklusa i model ustroja živoga svijeta (organizacijske...

Skip to content