2023-06-13 09:30:12

Matematika izvan učionice

Provođenjem raznih projekata te odmicanjem od klasičnog načina poučavanja, nastavu matematike pokušavamo učiniti zanimljivijom te ukazati na mnoge primjene znanja. Peti razredi bavili su se izradom menija za svoj omiljeni ručak, saznali su cijene potrebnih namirnica te izračunali cijenu tog ručka. Također, izračunali su koliko bi ih stajalo da svojim omiljenim slatkišem počaste cijeli razred. Time su uvježbavali računanje s decimalnim brojevima. Dolaskom lijepog vremena, učionicu matematike zamijenili smo učenjem u prirodi, pa su učenici petih razreda uvježbavali izračunavanje opsega i površine na školskom igralištu. Izračunali su koliku udaljenost pretrče na satu tjelesne kulture kada trče 6 minuta primjenjujući znanje o izračunavanju opsega geometrijskih likova, te koliko pločica danih dimenzija bi trebalo da popločamo naše školsko igralište, primjenjujući znanje o izračunavanje površine pravokutnika.

Primjenjujući usvojeno znanje o izračunavanju oplošja i obujma raznih geometrijskih tijela, učenici osmog razreda su izračunavali potrebnu količinu materijala (boje, pločica,…) za bojanje panjeva u našoj učionici na otvorenom koja se nalazi ispred školske zgrade, za preuređenje matematičke učionice, te potrebnu količinu betona za betoniranje školskog stubišta, kao i cijenu za sve navedeno, uz podatke koje su dobili na početku zadatka. Također, učenici osmog razreda izradili su geometrijska tijela kojima su, primjenom naučenog, izračunavali oplošje i obujam. Svoje radove predstavljali su cijelome razredu.

Učenici su vrlo rado sudjelovali u navedenim projektima. Primijećeno je da su učenici koji su inače pasivni u klasičnoj nastavi, sada bili među najaktivnijima. 

Aktivnosti doprinose ostvarenju projektnog cilja Uvođenje novih metoda učenja s naglaskom na nastavi u prirodi.

Monika Pintarić, učiteljica matematike

 


Osnovna škola Izidora Poljaka Višnjica