2016-11-09 12:52:49 Osnovna škola Izidora Poljaka Višnjica u Erasmus + projektu
„Ja sam ekološki osviještena osoba“ Osnovna škola Izidora Poljaka Višnjica ove se školske godine uključila u međunarodni projekt u sklopu Erasmus + programa, najvećeg programa Europske unije za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport. Program Erasmus+ obuhvaća sve europske i međunarodne programe i inicijative Europske unije u području obrazovanja, osposobljavanja, mladih i sporta, a usmjeren je jačanju znanja i vještina te zapošljivosti europskih građana kao i unaprjeđenju obrazovanja, osposobljavanja te rada. Programom Erasmus+, u okviru Ključne aktivnosti 2 - Suradnja za inovacije i razmjenu dobre prakse, pružaju se mogućnosti za razvoj strateških partnerstva s vrtićima, školama i organizacijama u cijeloj Europi radi poboljšanja standarda i kvalitete odgoja, poučavanja i učenja. Strateškim partnerstvima se omogućuje suradnja na pitanjima od zajedničkog interesa u razdoblju od dvije do tri godine s ciljem uvođenja inovativnih praksa i/ili sudjelovanja u novim oblicima suradnje s partnerima iz različitih područja. Erasmus+ program potiče suradnju među europskim školama i mobilnost učenika i učitelja kao ključni faktor u razvoju osobnih i profesionalnih kompetencija, jačanju kapaciteta partnerskih ustanova te podizanja kvalitete odgoja i obrazovanja. Program provodi Agencija za mobilnost i programe Europske unije (AMPEU) koja je javna ustanova u sustavu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, a koja provodi i promovira programe Europske unije i druge međunarodne programe u području znanosti, obrazovanja, osposobljavanja i mladih. U školi Višnjica duže vrijeme se provode ekološke aktivnosti, pa je tako škola s ponosom nositeljica i zelene zastave u sklopu Međunarodne eko-škole. Sudjelovanjem u Erasmus + projektu pružena je jedinstvena prilika cijeloj školi da u naredne dvije godine koliko traje projekt sudjeluje u mnoštvu ekoloških aktivnosti, te da se među učenicima i učiteljima razvija interkulturalnost. Projekt „I am being an ecological person“ („Ja sam ekološki osviještena osoba“) osmišljen je kako bi bio jedan od alarma koji zvone na uzbunu za spas našeg planeta. Sve nade se polažu u generacije koje će stasati u nekoliko idućih godina te prakticirati drugačiji stil života. Radionice iz područja ekologije koje će se provoditi u Turskoj, Grčkoj, Poljskoj i Hrvatskoj osmišljene su kako bi učenike usmjerile k tom novom eko-načinu života. To će se postići realiziranjem unaprijed određenih zadataka projekta. Neki od ključnih su: poticanje ekološke osviještenosti; podizanje svijesti o šteti koju nanosimo prirodi; poučavanje o principima ekološki prihvatljivog načina života; upoznavanje s pojmom ekološkog otiska i otkrivanje načina za smanjivanje ekološkog otiska svakog pojedinca; upoznavanje s pojmom održivog razvoja u okviru ekologije i traženje načina za doprinos održivom razvoju. Poseban način suradnje učenika iz četiri vrlo različite europske zemlje zahtijeva i postavljanje dodatnih zadataka kao što su osposobljavanje za uspješnu komunikaciju primjenom stečenih znanja, razvijanje mašte i kreativnosti, poticanje interkulturalnosti te usavršavanje vještine korištenja stranog jezika. Učenici sedmog i osmog razreda koji su uključeni u projekt već su započeli s pripremama za dvogodišnje aktivnosti. Sedmaši trenutno uče izrađivati cekere od kumušine kako bi dogodine isto to mogli podučiti svoje goste iz Turske, Grčke i Poljske. Osmaši su se prihvatili izrade loga projekta, nakon čega će osmisliti i urediti školski eko kutak preko kojeg će svi u školi moći pratiti realizaciju aktivnosti.Projektni tim kojeg čine Ivana Karpov, Ankica Gotić i Slavica Cingesar, priprema se za prvi međunarodni sastanak koji će se održati od 12. do 16. prosinca u Turskom gradu Fethiye, u regiji Mugla, na obali Sredozemnog mora. Detaljne pripreme u punom su jeku, dobivena je viza, kupljene su zrakoplovne karte, pripremaju se autohtoni pokloni za domaćine. U međuvremenu će se u projekt uključiti svi učenici, zaposlenici škole i roditelji kako bi putem unaprijed osmišljenog upitnika pomogli određivanje stupnja ekološke osviještenosti. Putem prezentacija upoznat ćemo se s pojmom ekološkog otiska te će svatko imati priliku izračunati svoj osobni. Za usporedbu, ekološki otisak Republike Hrvatske je 1.86, što znači da kad bi čitavo čovječanstvo živjelo našim životnim stilom bili bi mu potrebni resursi koje bi osiguravale gotovo dvije planete. Dakle, već sada gotovo dvostruko prekomjerno iskorištavamo naš planet, a nismo čak ni među zemljama s velikim ekološkim otiskom. I dok polako „stavljamo bubu u uho“ svima oko nas, prva skupina osmaša priprema se za svoje veliko putovanje u Grčku početkom iduće godine. Poželimo im sretan put i puno novih eko-spoznaja. Ivana Karpov, voditeljica projekta Ankica Gotić, članica tima |
Osnovna škola Izidora Poljaka Višnjica |