2024-11-07 18:51:30

Roditelji uče o Abecedi prevencije

Na roditeljskom sastanku održanom u utorak 5.11.2024. roditelji učenika 8.a razreda sudjelovali su u radionicama vezanim uz temu Abeceda prevencije. Abeceda prevencije je podrška školama za ujednačavanje standarda kvalitete i sadržaja školskih preventivnih strategija koja je uvedena zbog porasta neprimjerenog ponašanja u školama. Tijekom provedbe radionica roditelji su se upoznali s temama: 

1. Što znamo o sigurnosti na internetu?

2. Moje dijete u virtualnom svijetu

3. Roditeljska uloga

Na početku radionice roditeljima su bila postavljena sljedeća pitanja:

Pratimo li koliko nam dijete provodi vrijeme na internetu i što radi na internetu? Znamo li na koje stranice ide, jesmo li stavili zabrane na neke stranice ili je dijete bez ograničenja na internetu? Znamo li tko su mu prijatelji na društvenim mrežama?  Znamo li tko sve ulazi u naše domove preko interneta? Koje podatke o obitelji naše dijete nudi na internetu.

Roditelji su nakon dogovora u grupi odgovore napisali na interaktivnom ekranu. 

Nakon toga je razrednica zamolila roditelje da razmisle o tome koja su sigurna ponašanja/nesigurna ponašanja i nasilna ponašanja na internetu. Nakon rasprave roditelji su svoje odgovore zapisali na odgovarajuće mjesto na interaktivnom ekranu. 

Sljedeći zadatak za roditelje je bio na interaktivnom ekranu zapisati pozitivne i negativne utjecaje medija/društvenih mreža i interneta.

Zatim su roditelji pogledali dva videa:

1. Ljepota

2. Lijepa riječ, sad nam treba

Nakon gledanja roditeljima su postavljena sljedeća pitanja:

Koje moguće utjecaje medija/interneta/društvenih mreža ste vidjeli kroz ova 2 videa? Je li vaše dijete izloženo takvim utjecajima i na koji način? Razgovarate li o sličnim sadržajima sa svojom djecom? Na koji način? Kako vaša djeca doživljavaju sadržaje kojima su izloženi preko medija, promišljaju li kritički o njima, razlikuju li što je realno, a što nije? Na koji način ti sadržaji utječu na sliku koju vaše dijete ima o sebi, pomažu li mu takvi sadržaji da sebevidi u pozitivnom ili negativnom svjetlu?

Nakon što su roditelji razmislili i raspravili zapisali su svoje odgovore na interaktivnom ekranu.

Sljedeći zadatak za roditelje je bio da na dobivene papiriće napišu svoja očekivanja koja imaju od sebe u odnosu na svoju roditeljsku ulogu. Zatim su listiće zalijepili na stablo.

Predzadnja aktivnost za roditelje je bila da napišu listu ponašanja i osobina za koje vjeruju da bi im bile korisne u ostvarenju roditeljske uloge.

Za kraj su roditelji podijelili s drugima jednu od svojih osobina na koju su ponosni, a koju će i sami do slijedećeg susreta nastojati koristiti još češće u odnosu s djetetom.


Osnovna škola Izidora Poljaka Višnjica