2022-10-11 09:21:23 Obilježen Dječji tjedan od 1. do 4. razreda „Dijete ima pravo na igru“, članak 31., Konvencija UN-a o pravima djeteta Zajednička tema ovogodišnjeg Dječjeg tjedna je IGRA, „Zavrti se, poskoči i u Dječji tjedan doskoči!" Igra za dijete ima presudnu ulogu u njegovom razvoju jer je to jedan od najvažnijih načina na koji djeca uče o svijetu oko sebe, razvijaju fizičke vještine, ali i inteligenciju. Što se djeca više igraju, sigurnija su u sebe, lakše rješavaju probleme i uspješnija su u ostvarivanju svojih potencijala. Osim dobrobiti za dijete, igra pridonosi kvaliteti života cjelokupne obitelji, čineći je snažnijom, zadovoljnijom i sretnijom. final_Djecji-tjedan-2022_smjernice-2022.pdf (savez-dnd.hr). U periodu od 29. rujna do 7. listopada učenici od 1. do 4. razreda Matične i Područne škole obilježili su Dječji tjedan. Na satima Tjelesne i zdravstvene kulture učenici su ponovili i učili o Dječjim pravima kroz igru i pokrete. Pedagoginja škole osmislila je radionicu te ju provela u suradnji s učiteljima. Sat je započeo vježbom zagrijavanja kao i na svakom satu Tjelesne i zdravstvene kulture. U uvodnom dijelu sata pedagoginja je definirala pravila rada u radionici (jedan govori dok ostali slušaju, dizanje ruke za riječ i aktivno sudjelovanje svih učenika). U nastavku pitala je učenike koja Dječja prava poznaju, učenici su nabrajali prava jer su ih već prije radili na satima prirode i društva kao i sata razrednika. Nakon što su učenici naveli prava kojih su se sjetili pedagoginja ih je potaknula da govore o dužnostima koje imaju kao djeca. Zatim je najavila da će uskoro otkriti još prava koje nisu rekli. Učenici su se podijelili u skupine ili parove, ovisno o broju učenika u razrednom odjelu. Na sredini sportske dvorane pripremljeno je radno polje. Učenici su se pozvali na radno polje dvorane. Napravljene su 4 točke, na svakoj točci bio je hula hop obruč) u kojem su 2 kartice sa zadacima. Na kartici br. 1 je zadatak koji pokazuje kako se vrti hula hop. Učenici su vrtjeli hula hop. Na kartici broj 2. bio je zadatak koji je pokazivao skakutanje na jednoj nozi. Učenik/ca su skakućući na jednoj nozi otišli do sredine radnog polja gdje se nalazi hula hop s karticama o Dječjim pravima (ilustrirana slika i rečenica). Svatko je uzeo po jednu karticu i vratio se na svoju točku, ali skakućući na drugoj nozi. Staza po kojoj učenici skakutali bila je označena vijačom. Kad su svi uzeli kartice s dječjim pravima, svaki je učenik pročitao (prvom razredu pročitala je pedagoginja). Pedagoginja je provjerila jesu li svi učenici razumjeli svoje pravo. U nastavku sata učenici su likovno izrazili svoje pravo na papiru. Pedagoginja je koordinirala rad skupina ili parova, poticala učenike na pomaganje jedni drugima. Kad su svi napravili svoj zadatak učenici su skakućući na dvije noge obilazili sve točke i promatrali su što su njihovi prijatelji iz razreda napravili. U završnom dijelu sata učenici su na podu složili izložbu radova svojih Dječjih prava. Pravo na život u obitelji Pravo na igru Djeca s teškoćama imaju pravo na pomoć i podršku Pravo na ime i državljanstvo Pravo na zdravu hranu Pravo na izražavanje svojeg mišljenja Pravo na zaštitu od teškog rada Pravo na zaštitu od nasilja Sva djeca imaju jednaka prava Pravo na zdravstvenu zaštitu Pravo na odmor Pravo na obrazovanje (školu) Pravo na govorenje svojim jezikom Pravo na život Pravo na biranje prijatelja
Učenici su promišljali o pravima i dužnostima, likovno su se izražavali, razvijali su sliku o sebi, te su pridonijeli razredu i školi.
Pedagoginja je primijenila metode rada koje je usvojila na edukaciji na Islandu. Aktivnost je u skladu s ciljem projekta uvođenje novih metoda učenja.
Pripremila: Ankica Gotić, pedagoginja
|
Osnovna škola Izidora Poljaka Višnjica |